Er is een groeiende trend om een strategie te gebruiken die ‘one-click upselling wordt genoemd telkens wanneer een verkoop op uw website wordt verwerkt. Deze eenvoudig te gebruiken techniek kan de verkoop tot 50% verhogen. Up front sales zijn niet de enige manier om inkomsten te genereren. Meestal worden extra verkopen gedaan nadat de oorspronkelijke verkoop is voltooid.
Idealiter vindt een upsell direct na aankoop van een product plaats. Een upsell werkt alleen als u meerdere producten aan dezelfde koper wilt verkopen en u van tevoren moet bepalen wat u wilt upsellen om de strategie te laten werken.
Net als alle andere marketingstrategieën, vereist een upsell-methode een goede uitvoering om succes te garanderen of om de oorspronkelijke aankoop van de koper veilig te stellen.
Hier zijn enkele tips die marketingexperts hebben gedeeld met betrekking tot upsells:
- Beveilig eerst de originele verkoop. Het aanbieden van een upsell vereist een goede timing. Zorg ervoor dat u geen ander item aan de koper aanbiedt, tenzij hij de eerste transactie heeft voltooid. Wanneer een koper een upsell-aanbieding te zien krijgt voordat hij zijn oorspronkelijke aankoop heeft betaald, kan hij niet alleen weigeren het tweede aanbod aan te nemen, maar erger nog, hij kan ook helemaal afzien van zijn eerste aankoop. In dit scenario kunt u gemakkelijk twee verkoopkansen verliezen.
- Voeg afrekenknop toe op de verkooppagina. Sneller afrekenen versnelt het aankoopproces, vooral voor impulsaankopen. Om de eerste aankoop veilig te stellen, is het aan te raden om een afrekenknop dicht bij het verkochte item te plaatsen.
- Redirect naar upsell-pagina. Zodra uw koper voor het eerste product heeft betaald, moet hij worden doorgestuurd naar een upsell-pagina met een aanbod om een ander product te kopen.
- Voeg een “Ja”-knop toe aan uw one-click upsell-pagina. U kunt en een “Ja”-knop net onder de aanbieding om het een gemakkelijke optie voor uw koper te maken. De koper hoeft alleen maar op “ja” te klikken en het upsell-product wordt automatisch toegevoegd aan de eerste bestelling. Aangezien u de creditcard- of PayPal-rekeninggegevens van de koper al bij de eerste transactie hebt vastgelegd, hoeft hij deze informatie niet opnieuw in te voeren om de upsell te voltooien. De bijverkoop gebeurt in één klik.
- Voeg een downsell-optie toe. Sta niet toe dat een koper weggaat nadat hij de optie ‘Nee, bedankt’ op uw upsell-pagina heeft geselecteerd. De koper heeft misschien afgezien van uw upsell vanwege de prijs of behoefte. Programmeer uw one-click-upsell-tool om uw koper om te leiden naar een downsell-pagina die een goedkoper product aanbiedt of een beperkt aanbod dat hij niet mag weigeren.