De trend in het maken van bier sinds het begin van de nieuwe millennia is de verschuiving van grotere bierdistributeurs in eigen beheer naar kleinere micromerken. Nu we het derde decennium van de 21e eeuw ingaan, is het duidelijker dan ooit dat deze trend niet langer een trend is. Het is een belangrijke beweging van de basis naar meer divers bier van hoge kwaliteit. Sommigen van jullie die zelf bier brouwen bij je thuis, deze beweging heeft de bijdragen van lokale en regionale brouwerijen omarmd als een contrapunt voor de nationale en geïmporteerde ambachtelijke merken die eigendom zijn van de distributeur.

Ambachtelijke brouwers zijn zich bewust van de aanzienlijke hoeveelheid tijd en moeite die het de ambachtelijke beweging – en ook hun eigen bedrijf – heeft gekost om te verheffen tot de positie die het vandaag inneemt. Als je een ambachtelijke brouwer bent, ben je waarschijnlijk op de hoogte gehouden van de belangrijkste veranderingen binnen de brouwerij-industrie om je technieken aan te passen en innovaties te blijven maken in een van ‘s werelds oudste dranken. Het is ook verstandig om trends bij te houden die van invloed zijn op de marketing van uw bieren.

Trends in verpakkingen voor ambachtelijk brouwen
De verpakking die u kiest voor uw brouwsels is een essentiële overweging. Of het nu in het schap, in de koeling of tussen een selectie van andere bieren op een evenement is, je wilt dat je bier opvalt. Met de toestroom van ambachtelijke brouwsels, brouwerijen, speciaalbieren en andere bieren, wordt het echter moeilijker om op te vallen.

Hoe blijf je de concurrentie voor?
Aandacht besteden aan de belangrijkste huidige en opkomende trends op het gebied van ambachtelijke brouwverpakkingen is een goed begin. Hier zijn vier trends die van invloed kunnen zijn op de verpakking van uw ambachtelijke brouwsel.

  1. HET MILLENNIALE EFFECT
    Meer dan 73 miljoen in aantal – en goed voor meer dan 25% van de bevolking – het is duidelijk dat millennials een belangrijke markt zijn. Millennials hebben de neiging om te zoeken naar biermerken met uitgesproken kwaliteiten. Een toegenomen aandacht voor milieukwesties, een groeiende afkeer van de invloed van grote bedrijven en andere elementen hebben ertoe geleid dat deze subgroep van de bevolking een duidelijke voorkeur toont voor lokaal geproduceerde en regionaal geprefereerde merken.

Het gebruik van verpakkingselementen, brouwnamen en kleurenpaletten die uw regio weerspiegelen, evenals tekst die uw lokale ingrediënten benadrukt, is een geweldige manier om millennials aan te spreken en op te vallen tussen de vele commerciële ambachten.

  1. TREND NAAR BLIKJES
    Jarenlang leunden consumenten naar flessen als een indicator van een biermerk dat kwaliteit, klassiek en bijna luxe was. Alle grote distributeurs hebben flesopties toegevoegd voor vlaggenschipbrouwsels, en zelfs nationale en geïmporteerde brouwerijen gebruikten flessen voornamelijk als het belangrijkste – of enige – verpakkingsmiddel. Bottelen is nog steeds een effectief marketingmiddel via verpakkingen, aangezien brouwerijen aangepaste labels kunnen maken, evenals aangepaste sixpack-houders, dozen en meer. In de afgelopen tien jaar begon echter een verschuiving naar conserven plaats te vinden. Onlangs hebben we gemerkt dat veel lokale, regionale en nationale ambachtelijke merken ervoor kiezen om blikjes te gebruiken in plaats van flessen voor nieuwe bieren. Dit is waarom: Blikken bieden tal van voordelen voor de productielijn, en ze hebben ook een grote ruimte voor merkelementen met behulp van:

Kan wraps
Mouwen krimpen
Merkdozen
Kartonnen blikdragers
Blikgrepen voor een unieke en opvallende look
Aangezien blikjes blijven groeien en flessen voor het eerst in jaren voorbijstreven, verwachten we meer innovaties in blikverpakkingen.

  1. MILIEUVRIENDELIJKE DRAGERS
    Enkele van de grootste bierconsumenten zijn ook de meest actieve milieuverdedigers van het land. Millennials en Generation Z-leden zoeken vaak naar merken die actieve beslissingen nemen om de impact op het milieu te verminderen. Leden van alle generaties worden zelfs snel milieubewuster – en dat omvat het nemen van aankoopbeslissingen die een weerspiegeling zijn van positieve ecologische keuzes.

Voor biermerken, die al actief participeren in recycleerbare blik- en flesverpakkingen, is extra aandacht voor milieu-impact geboden. Kiezen voor kartonnen dozen en dragers waarin natuurlijke kleuren en materialen verwerkt zijn en recycleerbaarheid of milieuvriendelijkheid in de tekst vermelden is een optie.

Een ander voorbeeld is het gebruik van een plastic sixpack-handvat, bekend als de WaveGrip Carrier, die de traditionele plastic sixpack-ringen elimineert die een gevaar vormen voor dieren en waterleven.

  1. GESPECIALISEERDE VERPAKKING:
    Ambachtelijke brouwers weten dat naarmate de industrie blijft groeien, consumenten vakantiemelanges, seizoensbrouwsels en innovaties willen zien voor enkele van de meest populaire biersoorten van het land. Terwijl u doorgaat met het produceren van verschillende bieren, blijft er echter één vraag over: hoe kunt u deze onderscheiden van uw reguliere voorraad? Het antwoord ligt in de verpakking.