Het vertalen van uw website in één of meerdere vreemde talen is een uitstekende en relatief eenvoudige oplossing om uw aanwezigheid op internationale markten te vergroten en een merkimago te creëren met een wereldwijd bereik. In deze blog bekijken we de top 5 voordelen van een meertalige website.

Zorg dat anderen je begrijpen

In een wereld waar alles binnen handbereik is met een klik op de knop, lijkt het ondenkbaar dat een doelgericht bedrijf met wereldwijde ambities kortzichtig is om zich te beperken tot één werktaal.

Een van de gevolgen van globalisering is dat mensen over de hele wereld dezelfde dingen willen, aangezien consumptiegewoonten zijn veranderd en producten die traditioneel als exotischer werden beschouwd, gemakkelijk toegankelijk zijn geworden, waardoor het gebruik of de consumptie ervan praktisch universeel is. Dus waarom zou u uw product of dienst alleen aan een bepaalde groep mensen aanbieden als u het aan de hele wereld kunt aanbieden, als de middelen dat toelaten, of in ieder geval aan uw respectievelijke grotere regio?

Voordelen van een meertalige website

Website laten vertalen ?Een website die vertaald is in één of meerdere talen kan je echt op de kaart zetten van jouw branche. Niet om te generaliseren, maar Engels is een must, want hoewel de meeste consumenten producten of diensten liever kopen van websites in hun eigen moedertaal, is het nog steeds de allesoverheersende lingua franca van de moderne tijd, zonder tekenen van verval. Daarna is de wereld echt jouw oester.

De meest gebruikelijke tactiek is om je te concentreren op de talen van buurlanden of talen met een zekere mate van mondiaal belang, zoals Frans, Spaans of Chinees, om er maar een paar te noemen. Welke weg u ook kiest, u zult snel de vruchten plukken van uw vernieuwde bedrijfsstrategie naarmate deze meer opvalt.

Doe je SEO als een pro

SEO of zoekmachine optimalisatie is een term die de laatste tijd veel wordt gebruikt. Het is een essentieel onderdeel van het genereren van interesse in uw product of dienst en het aantrekken van nieuwe klanten. Om het in de eenvoudigste bewoordingen te definiëren, is het een proces van het optimaliseren van zowel de kwaliteit als de hoeveelheid verkeer die uw website bereikt, met behulp van bepaalde algoritmen en statistieken, naast het voorspellen van het gedrag van zoekmachines.

Als het gaat om de voordelen van een meertalige website, betekent dit in de praktijk dat hoe meer talen uw website wordt vertaald, hoe meer mensen deze kunnen vinden en hoe hoger uw positie op de pagina met zoekresultaten van zoekmachines (SERP). . Dit zal onvermijdelijk resulteren in meer klikken en meer verkeer naar uw website, waardoor u zich uiteindelijk onderscheidt van de concurrentie (of u op zijn minst concurrerender maakt). Als je meer wilt weten over SEO en je online aanwezigheid wilt verbeteren, hebben we het onderwerp uitgebreid behandeld in een van onze andere blogs.